Peminat

Monday, November 7, 2011

Malam ni masak Perut

Assalammualaikum..
Salam sejahtera..

Tadi aku baru je masak perut lembu...
Trimas kat Fahmi sebab rebuskan siang tadi...
Trimas pada dia juga dan Ustaz Radzi sebab cucikan perut lembu tu semalam (raya qurban)
Tak lupa pada Firdaus, kawan kepada Fahmi,
bukan housemate aku, bukan juga ustaz Firdaus
tapi Firdaus, kawan Fahmi yang pernah menuntut sama di UPSI

So, nak jadi cerita,
Aku mulanya nak makan cicah air asam je....
(cili+bawang+tomato+limau+garam)
tapi bahan tak cukup

Last2 aku kena masak la jugak..
Macam Ustaz Radzi kata:
"Goreng bodo je"

Aku pun goreng bodo je laaa..
Masuk bahan yang ada...

Tumis bawang merah dengan bawang putih sampai naik bau wangi
Masukkan kacang panjang dan cili merah
Goreng sekejap....
Lepas tu masukkan pula perut lembu..
Aku tuang sikit sos tiram
Letak garam secukup rasa.
Goreng sampai puas hati..
JADI!!!!!!



Nak makan camni saja pun tak sedap gak...
Mau tak mau aku buat sambal pencicah gak...
Bukan sambal belacan tau...
Hampir laaa...ubah sikit je..

Aku guna blender...
Aku masukkan sebiji...bukan seulas...sebiji bawang putih (semua sekali)
2 ulas bawang merah
Cili power Sarawak 10 biji
Cili merah 5 biji
Gula 2 camca besar
Garam satu camca kecil
Limau kasturi 4 biji
Air + kicap secukup hitam
BLEND SAMPAI HANCURRR!!!
SIAP!!!



So, siap la makanan bujang aku untuk malam ni...



Apa lagi?!! Melantak aaa...
Sekian saja



Trimas pada Firdaus, housemate aku sebab amik gambar. D90 aku bateri kong...


p/s: Aku tau hang dapat baca p/s aku ni Yonz...lantak aaa..janji orang lain tak dapat baca...
Mas kawen aku 1 dinar emas..yakni RM770.. :)



3 comments:

Gloria Wong said...
This comment has been removed by the author.
Gloria Wong said...

kecur liur!

♥ AMOYELLA said...

uhuuu...msti pedas gileerr tu cicah