Peminat

Saturday, September 10, 2011

Cerita Pasal Raya 2011

DING DING DING!!!

Assalammualaikum...... kenapa bunyi ketuk dinding? Eh? Loceng...?
Sebab post aku kali ini adalah yang ke 50!!! Semenjak aku mula berblogging pada bulan Mac yang lepas.

Nak cerita pasal raya ni, suma orang ada cerita masing-masing. Kadang-kadang cerita tu dekat-dekat nak serupa. Hari ni dah masuk raya ke 10...awat tak cerita awai-awai? Mau tak nya...aku dok kampung, mana la ada line tenet...Jadi sekarang aku dah pulang ke Mukah dan aku dapat online 24-7.

Jadi biarlah aku mulakan cerita aku....



Raya kali ni bagi aku agak hambar...pasai pa? Pasai aku tak jalan ke mana-mana. Duit bonus+hutang dari member x ckup menampung keperluan raya aku....hmm...xtau laa...

Kita mula dari awai laa....

Raya kali ni aku guna waran (tiket free kapal terbang) start dari Mukah terus ke Alor Setar. Guna MAS la kan. Memang best pakai tiket free nih, tapi yang jadi tak bestnya, perjalanan yang sepatutnya singkat, mengambil masa sehari suntuk. Masyaallah...



Bayangkan aku mula bertolak pukul 10 pagi di lapangan terbang kecil Mukah dengan menaiki MasWing twinotter ke Kuching, pastu ke KL naik Mas jam 12, stay KLIA sana sampai pkul 7, aku sampai ke Alor Setar jam 9 malam? Kira transit la ni...Haish...tak patut betul. 
Aku naik Air Asia waktu pagi pun boleh sampai petang di rumah..siap boleh bukak posa lagi. Itulah padahnya guna tiket free. Waktu transit yang terlalu lama...kena bukak posa kat terminal sebelum naik flight. Kalau naik Air Asia dari Kuching, memang akan terus turun Penang...



So adik aku datang jemput....lewat sket sebab ujan tengah lebat time tu...so, aku sampai umah tepat jam 12 malam.....

(Setakat ni dulu cerita dari aku....nanti aku sambung lagi part seterusnya)




No comments: