Peminat

Thursday, March 17, 2011

Karnival 1 Belia Sarawak 2011

Salam semua......
Post tgh2 pagi buta ni..hahaha..boring sebenarnya, xtau nak buat pe......
Jadi post aku kali ni tentang pameran foto 10D Photoshooters yg telang berlangsung pada 12-13 Mac yang lepas....So, gambar sebelah menunjukkan booth kitaorang.... Bukan aku sorang je tau...

Walaupun ada beberapa orang je yang jaga booth..but its still..kira da best laaaa...
Lagipun kelab kami terima gadget baru yakni iMac & Sony Handycam... :)


Karnival 1 Belia Sarawak ini dijalankan tiap2 hujung minggu bermula entah dari mana (yang aku tau dari Daro ke Dalat dan last di Mukah ni)....So kelab kami ni dikehendaki join buat pameran....bukan kami nak..so, nak xnak kena gak wat pameran last2 minit....aku xsempat antar pic untuk slideshow....print masa pameran... Kena plak kedai gambar tu print bagi cerah..Haduuuhhhhh..rosak gambar aku....melayang RM60....

Tugas aku yang pertama dalam pameran ini adalah membuat jadual menjaga booth(last2 aku jaga sampai 2 hari..xkisah laa..bukan de keje len nk wat..) So masing2 de tugas laa...yang xdapat dtg pn ada....xpe... Janji ada sokongan...Pameran juga datang dari Politeknik, UiTM, PPD, Bank, Polis dll.....

Jadi, cam biasa, kelab mempamerkan pic2 dari ahli..sayangnnya, kebanyakan daripadanya datang dari pameran di Miri pada tahun lepas...aku je yang baru pamer(print last minit).

Dari sudut  pandangan aku la, aku tgk ramai pelawat lebih suka tgk gmbr potret dari gmbr black&white yang mempunyai makna lebih mendalam...org dok tanya, "nape amik gambar kaki?" hah...menjawab la aku.."ada makna tersirat dlm gambar tu....". org tu pn dgn selamba, "kira seni la ni...." sambil tersenyum simpul..... cehhh...macam terkena plak aku..

Gambar yang dipamer tu ada la dalam 40-50 keping...susunan mengikut kategori mula2..masuk ari kedua susun ikut bentuk potrait & lanscape....hmmpphh....tapi betul aku cakap..lebih ramai tgk gambar potret aku sbb diorg kenal model aku..hahhaa..itu la rahsia sebenar menarik  minat pelawat..sbb diorg ni suka tgk gambar org len....

Selain tu ada pertandingan bola jaring, street soccer, basikal, scoot, big bike dan autoshow(kereta la tu)..aku xde mood sebenarnya nak amik gambar time ni, benda yang sama je....jd bosan...so aku amik bahagian bawah je....malam je ada konsert....artis datang..yang aku tau Hattan, Heliza AF ngn Man.......hmmm..ntah...
Aku mmg x amik gambar artis sebb tgh jaga booth....ada je gmbar diorg tp malas nak post...bukan aku yg amik...Hadzir Siri gak...


 Kereta hijau ni memang dh terkenal di Mukah, sayangnya kembar birunye xde sebb masih ada di workshop... tukar enjin kata tuannya yang menggantikannya dengan big bike yang baru dibeli dan di cat baru...(boleh tahan)...so yg interframe dlm gambar ni ntah sape....dan sebuah kelisa kuniang..
Kuning leee...kuniang tu bahasa Iban..
(lebih kurang jeee...)




Kereta merah ni biasa je...modified gitu gini...but atleast got my attention....












Memang xbyk la gambar aku amik...so kt bawah ni adalah gambar scoot yg di amik oleh Hadzir Siri...pinjam D90 aku...snap byk2..bukan tu je ada gmbar len tp aku upload scoot je...pic yg agak artistik laaaa..


Scoot kat atas ni memang popular gak sebenarnye...dan mmg ada kat mana event kat Mukah..so sbb tu la aku kata dh bosan....

Yang ni plak memang aku xpernah tgk..paip eksoz pusing U balik ke depan..unik..unik....tp aku dh malas sebenarnya....so terima kasih banyak2 kepada Hadzir Siri sebab amik gambar..beri tepukan untuk beliau.... Hahahahahha.....macam la boleh dengar...


Dan akhir sekali aku sempat posing ngan bisnes kad DePrima yang promote perkhidmatan amik gambar...
Gambar awek yang aku pegang tu sebenarnya bisnes kad tau...itu bahagian belakang kad..bahagian depan adalah nama dan alamat tuan kad...tuan kad tu kata, kad ngn gmbar model macam tanda unik aaaa....setiap pekerja DePrima ada gambar tersendiri....so yang ada sekarang ni adalah gambar model tu je...yang len dh abis or x dibawa mari ke booth...huhuhuuh...sayang..kalau x aku dah rembat suma kad...lawa beb....hehehe
Jadi pameran ini boleh kata agak berjaya tetapi dari segi karnival yang anjur ni agak kureng....sambutan tak berapa hangat. xde umpphh..macam xde...xde...xde....hmmmmm..lupa la ayat tu....
Papepun Big Boss Nizam kata pameran kita berjaya, berterima kasih kat aku sbb menjaga booth, bersama2 ngn yang len..Kuchai, Uda, Erizam, Albar, Rashidi, Fauzi, Achika, Norazryna, Maroul, Sukri yang datang dan pergi, Boss Nizam pun ada...Charles...Azrul si member baru yg pegang Sony Handycam...dan lain2 yang ada membantu...kalau terlupa halalkan je la ek? Kita tumpu pada pameran sempena Pesta Kaul la plak bulan depan nnt...
Orait semua...PEACE!!!!!!

2 comments:

Ellysa Drahman said...

nice pic..:)
n ur model pn kiut2,,pose cntek2..

Oleen said...

sy nak jg jd model >.<" like your entry