Peminat

Saturday, March 19, 2011

Menu untuk hari ini..

Salam sejahtera semua....
Tajuk aku rini adalah menu masakan untuk hari ni... ;)

SAMBAL UDANG PETAI

 Huhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu.....sedap tu.... Alhamdulillah...kenyang perut....(rosak diet aku..feveret beb petai ni....lalalalalaaa...) Sampai bertambah la nasi aku makan...rasa pedas2 ngancam.... :) Macam org sini cakap, Mancit!! 

Camana nak buat sambal ni? Hehe..senang je...tumis cili boh ngn bawang merah, bawang besar dan bawang putih..letak udang ngn petai sesedap rasa...letak, gula, garam, asam jawa dan jangan lupa letak belacan...Itu la perasa paling mancit dalam dunia ni..heheheh..sori la bagi yang ada alahan ngn belacan (xletak pn xpe tp xbest aaa)

Pasai pa terpikiq nk masak sambal ni? Ngidam.....kena plak udang sini banyak...murah2 plak tu...percaya x klau aku cakap udang yang aku beli kat pasar RM5 sekilo? Hahaha...sekilo tu byk oooo.... lima hengget jeerrr....murah teeeeeeeeeeewwwwwwwwwwww.........!!!! Hahaha..lebih2 plak...dah skang ni musim dia.. camtu la kt sini...petai pn byk gak... :) harga standard...boleh laaa..

Satu lagi sebabnya adalah untuk menghabiskan stok udang ngan petai ni..tambah2 ada tetamu dari Daro datang....sebelum balik, masak la pape yang patut..sama2 bleh makan...Alhamdulillah...rezeki dari Allah SWT.

Dan x lupa juga pada Erizam Wong sebab menjemput aku ngn kawan aku makan kat rumah dia dua kali... Hari pertama dia hidang nasi kerabu..perghhh...nyaman neehh...rupa-rupanya bini org Kelate...mak mertua dia datang dari jauh..mai masak pastu panggil kawan2 makan...hehhehe..Hari yang seterusnya plak dia hidang nasi dagang..hallamakkkk.....sedap weeehhh....memang makan secukup perut sebab makanan2 camni, mana nak dapat kt Mukah ni. Thank you arigato laa Encik Erizam Wong...lain kali, jemput lagi..warggghhh wah wah wah.....
Orait suma...PEACE!!!!!!

No comments: