Peminat

Wednesday, August 24, 2011

Photo Editing Contest By Eien Razak & Dayah Jelita



Assalammualaikum....
How is it hanging yooo...

Waiseh..jadi Anwar Hadi la sekejap...
Seperti tajuk di atas, aku nak join contest nih sebab aku memang pakar tang edit foto nih...
Hangpa nak join gak? Klik salah satu nama nih...


Korang ikut je rules yang diorang wajibkan tu..ahahaha

So, meh kita tengok pic yang aku pertaruhkan nih...


Sebelum HDR editing (original)





Selepas HDR editing (photoshop cs5)



Sinopsis: 

(cewah..cam movie plak...)

Gambar di atas di ambil secara candid ketika tengah memancing udang di sebatang sungai di Mukah, Sarawak. Masa ni memang tak sangka la ada jugak pakcik yang turun membasuh jalanya tu..Nasib baik bawak DSLR...kalau tak, rugi ah ding dong....

Dan hasil pancingan aku dan kawan aku ketika itu boleh dikatakan tidak berapa lumayan jugak la...gara-gara terikut kawan yang kaki pancing...tak kisah la..1st time nih...




<----Gambar sebelah ni adalah kawan aku, Fahmi yang kaki pancing tu laa...



Dan pada hari berikutnya, hasil tangkapan makin lumayan. 
Terima kasih kepada Fauzi Po'g kerana telah memberi kata-kata nasihat dan galakan dalam menceburi arena memancing udang... Walaupun udangnya kecil2 tak kisah, asalkan banyak..
Best!!!











Muka hepi gila nih------------------>

Ni pic aku dengan udang sepit biru yang telah besar bagai johan..hihihi...
Besar weh...puas hati aku..tapi udang ni bukan la aku pancing kat sungai yang sama..tapi di sungai Balingian...jauh tempat tu dari Mukah...tapi sekor ni jela yang dapat besar pun...yg len2 kecik dan x byk....lepas kejadian nih..aku pun terus bersemangat nak pancing udang walaupun udang-udang tu masih kecil.... :)
Orang tempatan cakap, dapat sekor dua pun dh cukup buat habuan masak dengan megi kari..hahah..
Betul jugak...






Setakat ini je la celoteh aku..

Harap2 aku tersenarai dalam kontest..hihi..

Sebelum tu, nak tag orang.

1. Dila Bahar
2. Ainna Jalil
3. Dayana Ramli
4. Danial Ali
5. Eddy Ahmad
6. Tiada Nama
7. Lala Genie
8. Chunk Kul
9. Sape lagi ek?
10. Tak boleh nak pikir dah...

Halammak......udah2 la...PEACE OUT!!


20 comments:

Enna Banana said...

nak join!!

aBANgZAI said...

Join la Enna!!!

Along tau Enna suke ngedit gambar.

Chaiyok!!

Faiz said...

bpe frame pkai nie..huhu..

dee said...

dasattt hdr! ngeeee

Dalila Dayana said...

along...alang xpandai edit pic la

aBANgZAI said...

faiz: ntah aa..yg pasti bukan full frame.. pkai nikon d90 je

aBANgZAI said...

tq dee..

aBANgZAI said...

Alang: edit biasa2 je....jgn tiru cam along..ssh nnt

Nana (phoged) said...

cantik!!!
(^_^)

dila bahar said...

along pro!!!!!! hukhuk... sy tak layak...

DaYaH JeLitA said...

wahh semat! thanks ya sudi join :)

aBANgZAI said...

tq nana (phoged)

aBANgZAI said...

angah dila: ala..biasa ja..edit dlm photoshop..mmg dh siap gitu

aBANgZAI said...

tq dayah..agak boleh menang x? heheh

aBANgZAI said...

tq dayah..agak boleh menang x? heheh

adamainaa.com said...

singgah dari blog penganjur. hehe. cantik. goodluck bro

eienrazak said...

thanks join!taff pakcik tu :D

eienrazak said...

thanks join!taff pakcik tu :D

UYC said...

hahaha :D kne tag ke

Chegu said...

tahniah menag bro, memey terbaik eh... seksi pun seksi, heheh, kena belanje model dlm gambau tu