Peminat

Sunday, April 17, 2011

BARBEKU


Assalammualaikum...salam hujung minggu...

Alkisah tajuk rini...member ajak barbeku..bukan kat rumah tapi kat Jebungan...aku ikut jer..ingatkan suma trun, rupa2nya hanya beberapa sahaja yang diajak..

Kecil-kecilan je katanya.... Macam biasa, ayam lah hidangan utama dengan sosej yang telah diperam malam tadi.. menu tambahan adalah mee goreng basah..peh..pandai gila member aku masak...so secara tak rasminya aku la jadi tukang bakar.. Hadeeeeeh...ingat datang nk makan jer..nasib baik la ada experience bakar membakar ni...(xde kena mengena ngn Usop Wilca tau)

So aku mula la dengan membakar arang. Untuk pengetahuan hangpa, arang kat sini bukan nya arang kayu yang biasa kita pakai tau. tapi kt sini guna arang batu..sebb sini adalah tempat utama pengeluaran arang batu..

Menjadi satu pengalaman masa mula2 aku datang Mukah dulu..ingat senang nk bakar arang batu semudah ABC (bakar arang kayu cepat nyala, tapi cepat habis, kena sentiasa upload)..rupanya sesusah add math..punya la lama aku nk nyalakan arang nih..tapi bila dah nyala, perghh... yang bestnye arang batu ni tahan lama dan bahangnya lebih panas.

So aku dah tau dh teknik2 yang betul. (tapi tergagap2 jugak nk nyalakan arang batu nih). Siap ja masak, kami suma pun trus melahap(amboi, kasaq bahasa..) Masing2 hepi dengan makanan yang ada..Blurrrpp...Alhamdulillah..Kenyang sudaaa..


So thanks pada member2 aku nih...aku dapat makan free. Sapa tak suka makan free habaq mai? Taboh naya jaa.. Hahahahaha....

So fella's. Peace!!!

No comments: